Öreg modellmotor felújítása

 

Magyarországon a körpályás sebességi autó modellezés az  1950-es évek végén honosodott meg. Az új kategória igényeihez fejlesztették ki 1958-ban a Rekord K-6 típusú öngyúllaldásos modellmotor kettő tengelykihajtásos autós változatát. Egy vihar vert K-9-es autó motor megújítását mutatom be a következő képeken.

A motor "eredeti" állapotában

Az alkatrészeire bontott motor. A dugattyú megragadt erősen behúzott, a porlasztó tű vége törött, a tű rögzítő, négy darab összefogó csavar és az ellendugattyú leszorító csavar hiányzik. A hengerfej erősen sérült.

Készül az új hengerfej.

Öntöttvasból készül az új dugattyú.

Balra az eredeti dugattyú, amelyet a motor volt tulajdonosa nem tudni milyen szándékból alaposan összekarcolt. Ez okozhatta a motor megszorulását, amelynek nyomai jól láthatók. Jobbra pedig az új dugattyú.

Az újragyártott alkatrészek.

A motor összeszerelés előtt.

A megújult K-9-es.