L-1 "Mama Kedvence"

  Szén-dioxid motoros makett-modell

A trianoni béke diktátum jelentős mértékben korlátozta a repülést Magyarországon. A sportrepülés nem esett a tilalom hatálya alá. A Műszaki Egyetemen lelkes fiatalok  -később a magyar aviatika kimagasló személyiségei- megalakították a Műegyetemi Sportrepülő Egyesületet. Az egyesület első elkészült gépe Lampich Árpád L-1 jelzésű segédmotoros vitorlázója volt. Balansz rendszerű magassági kormányával a repülés igen nehéz volt. Futóműve nem volt. A törzs alatt kettős kőrisfa csúszó tette lehetővé a leszállást. Az egyesület munkájába sikerült bevonni Thorotzkai Péter mérnököt, aki korábban a rákosmezei aviatikusok "motorellátója" volt.Az L-1 hez kis kettő hengeres boxerelrendezésű segédmotort tervezett. A Thorotzkai Alfa motor teljesítménye mindössze
9 kW (12 Le) volt. A motoros repüléshez a csúszókra átmenő tengelyes futókerékpárt lehetett szerelni.Az ülés 350mm-t előre-hátra mozgaható volt motoros, és vitorlázó repülés alkalmával  a kedvező súlypont beállítása végett. A repülő első felszállására 1924. március 8-án került sor.  A kis motor elégtelen volt a nagy testű gép biztonságos mozgatásához, ezért még ebben az évben Minár Gyula pilótával szeles időben  terep leszállás alkalmával olyan mértékben megsérült, hogy már nem volt érdemes kijavítani. A borsózöldre festett géptörzsre egyik éjszaka valaki a Mama Kedvence szavakat írta. Szinte biztos, hogy a gép tervezőjére utalt vele. Az L-1 ezzel az utónévvel vonult be a magyar repüléstörténetbe. A modell hagyományos fenyő-balsa-japán papír technológiával épült. Erőforrása Modela széndioxid motor függő hengeres beépítésben. A balansz rendszerű vezérsík gyújtózsinóros működtetésű termikfékként is működik.